29 / 03 / 2024
09:22

تسهیل رقابت با کالاهای با کیفیت در گرو توجه به بسته بندی

04:00299۰
دبیر دوسالانه طراحان بسته‌بندی گفت: در شرایطی که کالای خارجی کمتر وارد کشور می‌شود، تولیدکنندگان ما در یک رقابتی قرار گرفته‌اند تا بتوانند کالاهای باکیفیت‌تری را عرضه کنند و جایگزین خوبی باشند برای مصرف‌کننده ایرانی. تولیدکنندگان ما به سویی حرکت کرده‌اند که می‌دانند باید بسته‌ای مرغوب در اختیار مصرف‌کننده خود بگذارند.

 به گزارش خبرنگار میدان خبری ، نشست خبری سومین دوسالانه طراحان بسته‌بندی ایران صبح دوشنبه، ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۸ در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار ودراین نشست خبری  ایمان آل مظفر، دبیر دوسالانه اظهارداشت: ما در این مدت و در چنین شرایطی که هر کدام به نحوی درگیر مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستیم از خود پرسیدیم که آیا نباید دو سالانه را برگزار کنیم؟ اما چند مسئله ما را وادار کرد که نه تنها این دوسالانه را برگزار کنیم بلکه به شکل پرشورتری وارد پروسه برگزاری آن شویم و با قدرت تر پیش برویم. ما این باور را داشتیم که در شرایط سخت است که باید کار خود را توسعه ببخشیم و برای کشور، برای نسل آینده تلاش کنیم.

آل مظفر سپس اظهار کرد: در شرایطی که کالای خارجی کمتر وارد کشور می‌شود، تولیدکنندگان ما در یک رقابتی قرار گرفته‌اند تا بتوانند کالاهای باکیفیت‌تری را عرضه کنند و جایگزین خوبی باشند برای مصرف‌کننده ایرانی. تولیدکنندگان ما به سویی حرکت کرده‌اند که می‌دانند باید بسته‌ای مرغوب در اختیار مصرف‌کننده خود بگذارند.

آل مظفر گفت: بحث بعدی ما برای برگزاری این دو سالانه سازندگی و حمایت از نیروی جوان است. ما فکر کردیم تا چه زمانی می‌خواهیم از تعداد خاصی طراح استفاده کنیم و استعدادهای جوان کی و کجا پس می‌خواهند دیده شوند. ما در دوسالانه امسال بر روی این بحث تمرکز کردیم و به دنبال ایده‌ها، خلاقیت تجربی و کارهای جدید باشیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه وقتی کتاب‌های دوسالانه را مرور می‌کنیم متوجه آن هستیم که هم کیفیت طراحان رشد کرده و هم تولیدکنندگان توجه بیشتری به بسته‌بندی دارند. ما در این مسیر با پتانسیل‌های شخصی پیش می‌رویم و خوشبختانه سازمان‌های خصوصی فراوانی هستند که ما را حمایت کردند. این حمایت منجر به آن شد که ما بتوانیم فراخوانمان را به شکل وسیع تر حتی بر روی بیلبوردهای شهری هم نمایان کنیم.

مدیر وب سایت بسته‌ها گفت: ما در شورای سیاست‌گذاری امسال چند رویکرد خاص برای دو سالانه انتخاب کردیم. یک توجه کردن به محیط زیست بود و دیگری بحث ایده‌ها و خلاقیت تجربی که مختص به تهران هم نبود و ما خوشبختانه توانستیم آثاری را از سراسر ایران در اختیار داشته باشیم.

آل مظفر بیان کرد: این مسائل فقط مختص به طراح و تولیدکننده نیست بلکه ما همه با هم در تلاش هستیم تا کالای ایرانی یک پله بالاتر برود و ما تغییر محسوس در این حوزه را احساس می‌کنیم.

در ادامه نشست متین میرزایی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات دوسالانه درباره چگونگی برگزاری دوسالانه اطلاعاتی را بیان و تاکید کرد: بخش زیادی از آثار در جشنواره امسال از دیگر شهرها به دست ما رسید و این اتفاق خوشایند بود چرا که ما از ابتدا تصمیم داشتیم این رویداد منحصر به پایتخت نباشد. بسیاری از طراحان هم طراحانی بسیار جوان بودند که اساسا بخش مسابقه «تترا پک» برای کشف این طراحان جوان در نظر گرفته شده بود.

میرزایی سپس به داوران بخش اصلی و تیم تترا پک اشاره کرد و گفت: افرادی چون امراله فرهادی، سید رضا خلیلی، میترا شاهسوند، مهرزاد دیرین، سید مصطفی سید ابراهیمی داوران بخش اصلی جشنواره و عاصفه پیشرو، روجا دانش، نسیم صادقیان و ریچارد هاروانی داوران بخش تترا پک دو سالانه هستند.

وی بیان کرد: نمایشگاه دوسالانه از ۶ دی ماه افتتاح می‌شود و تا ۱۶ دی ماه ادامه دارد. ما امسال مراسم اختتامیه و اهدای جوایز را هم در تالار دریای نور هتل استقلال برگزار خواهیم کرد که در روز ۱۳ دی ماه اتفاق می‌افتد. یکی از دلایل آن که ما شکل اختتامیه دو سالانه را تغییر دادیم آن بود که طراحان، تولیدکنندگان و فعالان این حوزه بتوانند در یک محیط مشخص با یکدیگر تعامل کنند.

ایمان آل مظفر، موسس و مدیر مسئول سایت «بسته‌ها»، متین میرزائی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات، امیر عباسیان به نمایندگی از کار آفرین برتر و چهره ماندگار صنعت و تجارت، امیرهومن محمدی چهره ماندگار صنعت چاپ و کارآفرین برتر و مهرداد ذوالنور مشاور و مدیر امور رسانه در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/م
لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=3855

211 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند