28 / 03 / 2024
19:50

افتتاح دانشگاه فرشچیان در آخرین روز مهر

03:00288۰

به گزارش میدان خبری ، نشست خبری افتتاح دانشگاه هنرهای ایرانی اسلامی صبح امروز در محل سالن جلسات این دانشگاه با حضور مسئولین این دانشگاه و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد

بهمن نامور مطلق مسئول راه اندازی دانشگاه  استاد فرشچیان در نشست خبری صبح امروز گفت: برنامه داریم در این دانشگاه روال استاد شاگردی را پیگیری کنیم و روند فعالیت این دانشگاه با دیگر دانشگاه های کشور متفاوت است.
وی خاطرنشان کرد: پس از افتتاح این دانشگاه در روز دوشنبه سی ام مهر ماه مراحل تدوین اساسنامه، چشم انداز و نحوه پذیرش دانشجو و استاد در این دانشگاه انجام خواهد شد.
مسئول راه اندازی دانشگاه فرشچیان اظهار داشت: برنامه داریم از بهمن ماه امسال در این دانشگاه پذیرش دانشجو داشته باشیم اما اگر برنامه ها به این تاریخ نرسید، پذیرش دانشجو از مهر ماه آغاز خواهد شد.
وی اظهار داشت: دانشگاه استاد فرشچیان مشابه مدل های داخلی و خارجی ندارد و با آمیختگی میان مدل های گوناگون راه اندازی می شود.
نامور مطلق تاکید کرد: پس از افتتاح این دانشگاه، کارگاه هایی در محل آن برگزار می شود که در این کارگاه ها درس گفتارهایی ارائه می شود که پس از آن این درس گفتارها تبدیل به جزوه و کتاب خواهد شد.
وی تاکید کرد: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به نحوی است که استاد استعدادها را کشف و پس از آن فرد مورد نظر به دانشگاه معرفی می شود و بعد از آن پذیرش صورت می گیرد.
نامورمطلق با بیان اینکه با حضور مدرنیته در ایران، مولف بودن ما در بسیاری مسائل از جمله دانشگاه از دست رفته است، خاطرنشان کرد: ساختار غربی دانشگاه ها اگرچه دستاوردهایی داشته اما با نواقصی نیز همراه بوده است و فرهنگ ما را دچار خدشه کرده است.
وی اظهار داشت: دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان با هدف تغییر ساختار آموزشی و توجه به هنر بومی همراه با خلاقیت، تالیف و حکمت راه اندازی شده است.
نامورمطلق بیان کرد: طرح ایجاد این دانشگاه ۲۰ سال گذشته در فرهنگستان هنر رقم خورد و شورای  عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن را به تصویب رساند اما در دولت های نهم و دهم به فراموشی سپرده شد و مجد در دولت یازدهم این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و دانشگاه آزاد آمادگی خود را برای راه اندازی آن اعلام کرد.
وی گفت: از سوی استاد فرشچیان ۶ نفر به عنوان هیات امنای این دانشگاه معرفی شده اند.
مسئول راه اندازی دانشگاه هنرهای ایرانی اسلامی استاد فرشچیان خاطرنشان کرد: این دانشگاه برنامه دارد الگوی بومی از دانشگاه در حوزه هنر را با ساختار استاد و شاگردی در کشور راه اندازی کند همچنین این دانشگاه قرار است نظامنامه جداگانه ای از دیگر دانشگاه ها داشته باشد.
نامورمطلق تاکید کرد: این دانشگاه با سه دانشکده نگارگری و هنرهای وابسته، خوشنویسی و صنایع  دستی راه اندازی می شود.
مسئول راه اندازی دانشگاه هنرهای ایرانی اسلامی استاد فرشچیان تاکید کرد: صبح امروز نیز سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با وزیر علوم جلسه ای داشتند که در این جلسه وزیر علوم قول همکاری برای راه اندازی این دانشگاه را به دانشگاه آزاد داده است.
وی اظهار داشت: برنامه داریم این دانشگاه را در شهرها و کشورهای دیگر نیز توسعه دهیم. همچنین قرار است این دانشگاه کانون کرسی های نظریه پردازی در حوزه هنرهای اسلامی و ایرانی قرار گیرد.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=1558

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند