29 / 03 / 2024
14:10

همایش تامین مالی صادرات با تاکید برقراردادهای تجاری هوشمند برگزار می شود/ نباید ما از ابزارهای نوین در تجارت بین الملل خود را محروم کنیم

03:37170۰
معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت : شرکت تعاونی کارکنان سازمان توسعه تجارت ایران با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران ، همایش تخصصی با عنوان «همایش تامین مالی صادرات با تاکید بر قراردادهای هوشمند» را ۹ اسفند ماه سال جاری در محل سالن همایش های خلیج فارس واقع در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می نماید.

به گزارش میدان خبری، نشست خبری «همایش تامین مالی صادرات با تاکید برقراردادهای تجاری هوشمند» یکشنبه اول اسفند ۱۴۰۰ با حضور«دکترفرهادنوری» معاون سازمان  توسعه تجارت ایران، «دکترمجیدآرین زادگان» دبیرعلمی همایش تامین مالی صادرات با تاکید برقراردادهای تجاری هوشمند و اصحاب رسانه برگزار و این نشست خبری «دکترفرهاد نوری» معاون سازمان توسعه تجارت ایران اظهارداشت : شرکت تعاونی کارکنان سازمان توسعه تجارت ایران با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران ، همایش تخصصی با عنوان «همایش تامین مالی صادرات با تاکید بر قراردادهای هوشمند» را ۹ اسفند ماه سال جاری در محل سالن همایش های خلیج فارس واقع در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار نماید.
وی خاطرنشان کرد : همایش تامین مالی صادرات با تاکید برقراردادهای تجاری هوشمند دوشنبه هفته آینده ۹ اسفندماه ۱۴۰۰ در سالن همایش های خلیج فارس سازمان توسعه تجارت برگزار می شود.
دکتر نوری تصریح کرد : همایش تامین مالی صادرات با تاکید برقراردادهای تجاری هوشمند در سالهای گذشته نیز برگزار شده  و بانک مرکزی ، صندوق ضمانت صادرات ،  بانکهای خصوصی و دولتی و تشکل های مرتبط با صادرات دربرگزاری آن مشارکت داشته اند.
وی عنوان داشت : یکی از پنل های تخصصی همایش مربوط به رمز ارزهاست که در شرف اجرا شدن است و متخصصین حوزه قراردادهای هوشمند  دربستر بلاکچین در حال تدوین چارچوب های آن هستند.
معاون سازمان  توسعه تجارت ایران تاکید کرد : هرابزار نوینی که در جهت کسب  و کار دنیا قرار می گیرد هم می تواند تهدید هم فرصت باشد ، ضمن اینکه  نگاه سیاستمداران و سیاست گذاران نیز موثراست. ازطرفی ما نیز باید از ابزارهای نوین در تجارت بین الملل استفاده کنیم و نباید خود را محروم کنیم.
وی ادامه داد : موظف هستیم  مشکلات برسرراه تجارت بین الملل را بررسی و در جهت رفع آن بکوشیم و یکی از خروجی های این رویداد مشکلات اصلی را استخراج کنیم  و سپس در جهت حل آن چاره اندیشی کنیم .از پشت میزهای اداری بیرون بیاییم و با صادرکنندگان صحبت کنیم با مشکلاتشان آشنا شده و پیگیری کنیم.
دکترنوری ابرازداشت : در این رویداد شرکت های بیمه اعتباری نیز حضور خواهند داشت و هرآنچه که به توسعه تجارت کشور کمک کند استقبال خواهیم کرد و امیدواریم مذاکرات برجام به نتیجه برسد اما همه می دانیم که نظام سلطه هیچ وقت تمام تحریم ها را برنخواهد داشت و دست از دشمنی خود برنخواهد داشت و لذا باید به توان داخلی تکیه کنیم.
وی افزود: هدف اصلی این همایش تسهیل فرایندهای مالی تجارت خارجی کشور است که آخرین روش ها ، متد ها و راهکارها را بکار بگیریم. ضمن اینکه تمام تلاش ما  در جهت القای امید در جامعه است تا بتوانیم به تبادلات موثر و بهتری در سطح بین المللی برسیم.
معاون سازمان  توسعه تجارت ایران اضافه کرد: این همایش بسیار کاربردی بوده و شامل سه بخش مقالات علمی در زمینه های مرتبط، ارائه راهکارهای اجرایی و تجربیات کاربردی از سوی مسئولین و بازرگانان در قالب سخنرانی و کارگاه آموزشی خواهد بود که از آن طریق مشارکت کنندگان با موارد چونی «بکارگیری قراردادهای هوشمند در صادرات و واردات»، «نقش بخش خصوصی و بازار سرمایه در تامین مالی»،«جایگزینی بلاک چین و رمز ارزها بجای اعتبار اسنادی»،«راهکارهای رفع موانع تحریم در مبادلات مالی با شرکای تجاری خارجی» و«ایجاد امنیت در استفاده از رمز ارزها» آشنا خواهند شد.
وی ادامه داد : با توجه به تغییر و تحولات جهانی و رویکردهای نوین پیش رو در مبادلات خارجی، حضور دست اندرکاران تجارت بین المللی و سایر فعالین حوزه تامین مالی در این همایش می تواند نقش مهمی در ترویج ابزارها و روشهای جدید تجارت خارجی ایفا نماید.
دکترنوری درپایان سخنان خود گفت: عراق بازار اصلی ماست و صادرکنندگان امیدوارم که بتوانند  درعراق بصورت سرمایه گذاری مشترک تعاملات پیروزمندانه ای و خوبی را درجهت صادرات داشته باشند.

انتهای خبر/ م

لینک کوتاه
https://meydanekhabari.ir/?p=6284

211 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند