20 / 04 / 2024
09:33

وام ۵۰میلیونی به زوجهای جوان عطف به ماسبق می‌شود

01:54454۱

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ابوالقاسم رحیمی انارکی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: در مصوبه شورای پول و اعتبار مقرر شد به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها 17 دی‌ماه جاری باشد جمعاً معادل 50 میلیون تومان (به هر کدام تا سقف 25 میلیون تومان) تسهیلات خرید مسکن پرداخت شود.

وی ادامه داد: احتمال دارد بعد از گذشت 3 ماه از این مصوبه اگر عملکرد پرداخت وام‌ها و استقبال‌ها مناسب باشد این تاریخ ذکر شده قابلیت تعمیم پیدا کند.

رحیمی انارکی همچنین در خصوص سقف وام خرید مسکن نیز گفت: در حال حاضر سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن صرفاً از محل اوراق گواهی حق‌تقدم 35 میلیون تومان است اما اگر عملکرد پرداخت تسهیلات مناسب باشد و قیمت مسکن چندان دستخوش تحول نشود آن وقت می‌توان طی گزارش به بانک مرکزی درخواست افزایش سقف وام خرید و ساخت مسکن را ارائه کرد.

*بخشنامه افزایش سقف وام مسکن هنوز ابلاغ نشده است

رحیمی انارکی گفت: مصوبه در شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن هنوز به بانک مسکن ابلاغ نشده و هنوز در دبیرخانه شورای پول و اعتبار است.

رحیمی انارکی با اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون تنها 2 برابر در سقف تسهیلات مسکن تغییر ایجاد شده است، گفت: تلاش زیادی صورت گرفت که سقف تسهیلات مسکن افزایش یابد اما در حالیکه ضرورت زیادی را احساس می‌کردیم موفق نشدیم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن ادامه داد:‌ این سؤال مطرح است که حال که سقف وام مسکن بعد از گذشت 8 سال افزایش یافته بسیاری می‌خواهند بدانند که آیا این افزایش سقف وام می‌تواند آثار منفی بر قیمت مسکن بگذارد.

وی افزود: اگر در سال‌های گذشته اجازه داده می‌شد که سقف تسهیلات مسکن متناسب با افزایش قیمت مسکن افزایش یابد در حال حاضر این همه دغدغه و نگرانی وجود نداشت.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=662

62 نوشته

1 دیدگاه

  1. محسن

    لورم ايپسوم متني است که ساختگي براي طراحي و چاپ آن مورد است. صنعت چاپ زماني لازم بود شرايطي شما بايد فکر ثبت نام و طراحي، لازمه خروج مي باشد.

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند