29 / 03 / 2024
15:55

نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین| مسلمانان، صلح دولت‌های دیکتاتور عرب با رژیم صهیونیستی را با محو آن پاسخ خواهند داد

11:01349۰

نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با عنوان «مسأله فلسطین و تطبیع» صبح امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش میدان خبری، نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با عنوان «مسئله فلسطین و تطبیع» امروز (سه شنبه ۴ آذر) با سخنرانی سید محمد حسینی رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، همایون سامه یح نماینده کلیمیان در مجلس، خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران، فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و پاک رئیس کمیته دانشجویی اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین برگزار شد.

افکار عمومی جهان اسلام خیانت اعراب در عادی‌سازی روابط با رژیم صهونیستی را نمی‌پذیرد

سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در نشست اظهار داشت: عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نگرانی را در جهان اسلام ایجاد کرده است، این در حالی است که مسئله اول جهان اسلام فلسطین بوده و هست و همواره مسلمانان دغدغه آزادی فلسطین و حق ستانده شده از آنان را دارند.

وی افزود: توافق عادی‌سازی و صلح اصلاً قابل قبول نیست، زیرا جنگ و درگیری بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نبوده و آنها نزاع و نبردی نداشته‌اند که حالا بخواهند با اسرائیل صلح کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال است که امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی روابط غیرعلنی و غیررسمی داشته‌اند که هم‌اکنون نقاب از چهره آنان برداشته شده و روابطشان علنی و رسمی شده است.

حسینی اظهار داشت: ترامپ تلاش کرده که در سیاست خارجی خود را موفق نشان دهد، اما هیچ‌گاه اینگونه نبوده است. حتی نخست‌وزیر ژاپن را واسط قرار داده که با ایران مذاکره کند، اما تهران به او روی خوش نشان داد، این در حالی است که پهپاد آنها به کشور ما تجاوز کرد و سرنگون شد؛ درنهایت هم آنها حاج قاسم سلیمانی  را شهید کردند و ترامپ شماره تلفن برای تماس با ایران داده بود و فکر می‌کرد با استفاده از مسیحیان و یهودیان در آمریکا می‌تواند در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهور موفق شود.

وی افزود: ترامپ رسماً اعلام کرد که ارتفاعات جولان به رژیم صهیونیستی تعلق دارد و حتی سفارت آمریکا را به قدس شریف برد و فکر می‌کرد می‌تواند نظر صهیونیست‌ها را جلب کند.

وی گفت: وزیر خارجه آمریکا تصور می‌کرد با عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی و ایجاد جبهه واحد علیه ایران می‌تواند دستاوردی برای خود ایجاد کند.

شاهد تحولاتی در سرزمین وحی و بیت المقدس در آینده نزدیک خواهیم بود

زهره الهیان نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست اظهار کرد: آنقدر نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی زیاد است که باید یک پرونده در این رابطه در دادگاه های بین المللی برای این رژیم غاصب باید ایجاد شود و حتی این نقض ها به اندازه ای شده است که سازمان های بین الملل هم نسبت به آن موضع می‌گیرند و محکوم می‌کنند.

وی ادامه داد: خداوند متعال را شاکریم که در مقطعی از تاریخ پر از فراز و نشیب فلسطین و منطقه شامات زندگی می کنیم که عنایت الهی از طریق انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی (ص) را احیا کرد، بیداری اسلامی و محور مقاومت شکل گرفت و در آینده نزدیک بر اساس وعده الهی شاهد تحولاتی در سرزمین وحی و بیت المقدس خواهیم بود.

نماینده تهران در مجلس گفت: نقش آفرینی فلسطین در نقشه راه شکل گیری تاریخ و همه مقاطع آن دلیل مهمی بر اهمیت ژئوپلتیکی و نواستراتژیکی این سرزمین در تمدن سازی و ملت سازی است و اینکه صهیونیست ها علی رغم اشغال فلسطین و ارتکاب آن همه جنایت و توطئه در طول هفت دهه گذشته نتوانسته اند نام فلسطین را محو و کشور اسراییل را جایگزین آن کنند.

الهیان با بیان اینکه بیانگر مقدس بودن این سرزمین و وجود الطاف و امدادهمت الهی است، تصریح کرد: اما با همه این تفاصیل، قبح زدایی از دوستی و سازش با صهیونیست ها توسط امارات ، بحرین ، سودان و سعودی و احتمال تداوم آن را نمی توان یک حادثه گذرا و کوچک ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: صهیونیسم یک خطر و تهدید بزرگ برای امنیت و صلح منطقه و جهانی است، که با به خدمت گرفتن انگلیس و امریکا اهداف و نیات خبیث خود را برای تسلط بر کل منطقه خلیج فارس و غرب آسیا دنبال می کنند.

مسلمانان باید علیه ائتلاف شیطانی، عربی، صهیونیستی و آمریکایی اقدام کنند

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران هم در این نشست اظهار داشت: موضع ملت‌ها نسبت به عادی سازی روابط برخی‌ کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی کاملا مشخص است و نیاز به بیان ندارد.

وی افزود: مصر در سال ۱۹۷۹ میلادی با رژیم صهیونیستی روابط رسمی برقرار کرد اما ملل اسلامی بین برخی‌ها کشورها که با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده‌اند تفاوت قائل هستند؛ چراکه این کار از سوی ائتلافی خاص ایجاد شده است که در آن ائتلاف‌ها رژیم‌های دیکتاتوری وجود دارند که نگران صندلی خود هستند و تلاش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند این صندلی را به هر قیمتی نگه دارند، در حالی که اگر این رژیم‌ها می‌خواستند با ملت‌های یکدیگر روابط داشته باشند، برقراری با رژیم صهیونیستی امکان پذیر نبود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران تصریح کرد: آمریکا که خیلی ادعای دموکراسی و دفاع از حقوق بشر دارد، شاهد آن هستیم که ائتلافی را ایجاد کرده که در آن رژیم‌های دیکتاتور حضور دارند و تلاش می‌کند علیه کشورهای غیردیکتاتور فشار و تحریم را به وجود آورد.

ابوشریف خاطرنشان کرد: آمریکا تنها در منطقه با رژیم‌های دیکتاتور و طاغوتی روابط دارد که این رژیم‌ها تلاش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند مردم خود را با استفاده از ابزارها و شیوه‌های مختلف مجبور به پیگیری اهداف آمریکا کنند.

متن کامل سخنرانی ابوشریف در این نشست را اینجا (+) مشاهده کنید.

مردم فلسطین در شرایط بدی هستند و صدایی از مدعیان حقوق بشر در نمی‌آید

همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست اظهار کرد: امام خمینی(ره) در همان ابتدا مسئله یهود و صهیونیست را جدا کردند زیرا معتقد بودند صهیونیست جزو دین ابراهیمی یهود نیست و باید این مورد در جهان گسترش یابد که صهیونیست نماینده یهودیان نیست.

وی با بیان اینکه پس باید در یابیم که مسئله فلسطین مخصوص اسلام و مسلمانان نیست بلکه یک مسئله جهانی است، ادامه داد: هر عملی که بخواهد نقض حقوق بشر را همراه داشته باشد قطعا محکوم است از این حرکت صهیونیست ها در جهان نه تنها توسط مسلمانان محکوم شده است بلکه از سمت ادیان مختلف ازجمله هندوها، مسیحیان و… محکوم شده است.

نماینده کلیمیان مجلس با اشاره به حدیث حضرت علی(ع) (هرآنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند)، گفت: جامعه کلیمیان ایران حدود ۲۵۰۰ سال است که طبق این جمله پیش می‌رود یعنی آنچه که برای خودمان نمی پسندیم برای دیگران هم نمی پسندیم اما این رفتار که در درون کلیمیان نهادینه شده در درون رژیم صهیونیست وجود ندارد.

سامه یح تصریح کرد: متاسفانه با اشغال فلسطین  ساکنین واقعی آن سرزمین در شرایط بد واقع هستند و در اینجا هیچ صدایی از سردمداران مدعی حقوق بشر از جمله آمریکا که خود ناقض حقوق بشر هست و سیاهان را می‌کشد در نمی آید.

جمهوری اسلامی و حاج‌قاسم برای محو اسرائیل برنامه عملی داشته و دارند

خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران هم در این نشست اظهار داشت: باید این سوال را بپرسی که شهید قدس شهید حاج‌قاسم سلیمانی به چه دلیل شهید شد باید سیره عملی این شهید را بررسی کنیم این در حالی است که او ایمان راسخ به خدا و دین اسلام و کار انبیاء و اولیاء داشت.

وی افزود: حاج‌قاسم و جمهوری اسلامی ایده داشته و دارند و در عمل هم اقدام می‌کنند.

نماینده جنبش حماس در ایران تصریح کرد: ایده یعنی چارچوب و جهت‌گیری که مبتنی بر عقیده است و حاج‌قاسم و جمهوری اسلامی همواره به فلسطین عنایت ویژ‌ه‌ا‌ی داشته‌اند.

القدومی خاطرنشان کرد: مسأله فلسطین مسأله انسانیت است که ما باید به دنبال انسانیت یعنی دین، مذهب، اخلاق و فرهنگ باشیم زیرا عده‌ای دزد حق عده‌ای دیگر را سرقت کرده‌ان و به آنها نمی‌دهند.

وی گفت: مشکل اصلی امروز به زور و قدرت باز می‌گردد چرا که نیروهای استکباری اعتقاد به زور و قدرت داشته و به حقوق بشر و انسانیت اعتقادی ندارد.

وی گفت:کمیسیون‌های جهانی حقوق بشر باید در برابر حق فلسطینیان پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: عادی‌سازی روابط عده‌ای از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در شرایطی که ظلم و خیانت و زور صهیونیست‌ها را می‌بینیم و آنها اعلام کرده‌‌اند اسرائیل دشمن نیست و در منطقه حق دارد در حالی که اروپایی‌ها هیچ معامله‌ای با ما نداشته اند.

ژست حمایت از فلسطین از سوی اعراب از بین رفته است

فؤاد ایزدی استاد دانشگاه تهران هم در این نشست اظهار داشت: روابط بین کشورهایی نظیر امارات، بحرین و سعودی با رژیم صهیونیستی سال‌هاست که وجود دارد اما این سؤال مطرح است که چرا این روابط در شرایط فعلی علنی شده است که پاسخ آنها به دستور آمریکایی‌ها به این رژیم‌ها بازمی‌گردد؛ چراکه آنها با ملل خود روابطی نداشته و ندارند.

وی افزود: برخی کشورهای عربی برای برقراری روابط رژیم صهیونیستی توجیه می‌آورند؛ چراکه آنها متوجه هستند که آمریکا در حال افول است و وقتی این رژیم‌ها به ایالات متحده وابسته هستند، آنها به دنبال ارباب و رئیس دیگری می‌گردند و غیر از رژیم صهیونیستی ارباب دیگری را در دسترس خود ندارند.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در دوران پرتنش فعلی شاهد افول آمریکا هستیم، این در حالی است که اخیراً ترامپ دستور خروج نیروهای نظامی آمریکا را از افغانستان و عراق داده است و حتی دولت جدید آمریکا هم در مورد حضور نیروهای آمریکایی در منطقه مردد است.

ایزدی گفت:‌ کشورهای وابسته به دنبال ارباب جدید به دلیل افول آمریکا هستند و می‌کوشند با روابط با رژیم صهیونیستی ضعف خود را جبران کنند، این در حالی است که خود صهیونیست‌ها هم رو به افول هستند.

وی افزود: درس عبرتی خاص برای جمهوری اسلامی در این موضوع وجود دارد که با شفافیت ایجاد شده در روابط برخی رژیم‌های عربی با صهیونیست‌ها به وجود آمده است که این درس آن است که مقاومت همواره جواب می‌دهد.

دانشجویان درباره تبعات صلح برخی کشورها با رژیم صهیونیستی روشنگری کنند

پاک رئیس کمیته دانشجویی مجمع جهانی مستضعفین هم در این نشست اظهار کرد: جنبش دانشجویی کشورهایی که با رژیم صهیونیستی صلح برقرار کرده اند مخالف این عمل زننده هستند و این حرکت حکام خود را محکوم کرده اند.

وی گفت: راهکار دانشجویان تقریب مذاهب ایران  این است که در کشورهایی که حکام آنها بدون اقناع مردم دست به صلح با رژیم صهیونیستی زده اند، درباره تبعات این موضوع روشنگری کنند و قطعا با ارتباط با جنبش های دانشجویی آن کشورها عمل زننده این حکام های خائن را برملا خواهد شد.

انتهای پیام/ م

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=5586

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند