28 / 03 / 2024
17:35

کاهش سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به ۴۰ سال/حذف پیش شرط جمعیت استان‌ها برای حضور استاندار در انتخابات

01:003366۰

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۱۱ آبان) این کمیسیون اظهار داشت: در بخش اول این جلسه در خدمت سردار رضایی جانشین ناجا بودیم تا وی از عملکرد این نیرو و همچنین سرقت‌ها و آخرین وضعیت مرز به اعضای کمیسیون گزارشی بدهد.

وی درباره دستور کار دوم کمیسیون شوراها افزود: با توجه به تصویب کلیات اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهو.ری در جلسه علنی صبح امروز بررسی جزئیات آن در نشست عصر این کمیسیون در دستور کار بود و نمایندگان در این باره مباحث خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: حداقل و حداکثر سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش از این بین ۴۵ تا ۷۰ سال بود اما با مصوبه عصر امروز این کمیسیون حداقل سن ۵ سال کاهش پیدا کرد و به ۴۰ سال رسید.

حدادی اظهار داشت: همچنین در نشست این کمیسیون پیش ‌شرط جمعیت استان‌ها برای حضور استانداران به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری حذف شد و عملاً واژه استانداران در اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری درج شد. ضمن اینکه پیش از این در قانون ۸ سال سابقه اجرایی مدنظر بود که این میزان به ۶ سال کاهش پیدا کرد.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=5396

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند