20 / 04 / 2024
06:41

اوباما از توافق برای اجرای توافقنامه ژنو استقبال کرد/تحریم‌های جدید را وتو می‌کنم

02:00391۰

رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای از توافق برای اجرای طرح اقدام مشترک استقبال کرده و از نمایندگان کنگره این کشور خواسته است از تصویب تحریم‌های تازه دست بردارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای از توافق برای اجرای توافقنامه هسته‌ای ژنو استقبال کرده است.

وی همچنین تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران را مخرب دانسته و گفته است در صورت تصویب تحریم تازه، آن را وتو می‌کند.

در ابتدای بیانیه اوباما آمده است: توافق امروز برای اجرای طرح اقدام مشترک که در ماه نوامبر حاصل شده بود، اولین بار در یک دهه اخیر است که جمهوری اسلامی ایران اقداماتی مشخص را برای تعلیق پیشرفت برنامه هسته‌ای خود، پذیرفت.

وی در ادامه به تعهدات ایران بر اساس توافق ژنو اشاره کرده و گفته است همه این گام‌ها با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای انجام می‌گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: در مقابل، ایالات متحده و شرکای ما در 1+5، در طول 6 ماه آینده مادامی که ایران به تعهدات خود پایبند باشد و در راستای دستیابی به یک راهکار جامع برای برنامه هسته‌ای ایران، کاهش حداقلی تحریم‌ها را آغاز می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا با این ادعا که «تحریم‌های بی‌سابقه» به حاضر شدن ایران بر سر میز مذاکرات کمک کرده، در مورد احتمال تصویب تحریم‌های تازه گفته است: اعمال تحریم‌های اضافی در حال حاضر تنها موجب به خطر افتادن تلاش‌های ما برای حل مسالمت‌آمیز این موضوع خواهد شد. من هرگونه مصوبه‌ای را برای وضع تحریم‌های جدید در طول مذاکرات وتو خواهم کرد.

در پایان این بیانیه آمده است: با توافق امروز، ما پیشرفتی واقعی انجام دادیم. من از این گام مهم رو به جلو استقبال می‌کنم. از حالا به بعد بر کار حساس رسیدن به راه حلی جامع که نگرانی‌های ما در مورد برنامه هسته‌ای ایران را پاسخگو باشد، تمرکز خواهیم کرد. می‌دانم که رسیدن به این هدف تا چه حد دشوار است، اما اکنون به خاطر امنیت ملی، صلح و امنیت جهان وقت آن است که شانسی هم برای موفقیت به دیپلماسی بدهیم.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=118

62 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند