29 / 03 / 2024
01:37

گسترش تبادلات اقتصادی ایران و روسیه با استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقلی

01:07128۰
علی پاک‌باخته گان‌زنجانی معاون دبیر کل و رئیس کمیسیون بانکی و مالیاتی ایران در رویداد ایران اسکوکواکس ۲۰۲۲ اظهار کرد می‌توان با استفاده از ظرفیت‌ها و حل مشکلات موجود به گسترش تبادلات اقتصادی دو کشور ایران و روسیه کمک کرد و مباحث پرداختی و مشکلات حمل و نقلی برای گسترش روابط تجاری باید مرتفع شود.
به گزارش میدان خبری، علی پاک‌باخته گان‌زنجانی، معاون دبیر کل و رئیس کمیسیون بانکی و مالیاتی ایران در رویداد ایران اسکوکواکس ۲۰۲۲ با ولادیمیر عابدینوفرییس شورای تجاری روسیه و ایران دیدار کرد و توافق شد تا مشکلات موجود برای روابط اقتصادی دو کشور را تا جای امکان حل کرده و ارتباط بین دو کشور استحکام بیشتری بخشیده شود.
در این جلسه توافق شد که برای حضور شرکت‌های روسی و استفاده از این فرصت که می‌تواند باعث ایجاد فرصت تبادلات اقتصادی باشد برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم از سوی ولادیمیر عابدینوفرییس شورای تجاری روسیه و ایران صورت گیرد و تلاش می‌شود تا در رویداد ایران اسکوکواکس ۲۰۲۲ (SCO-ECO) و همسایگان جمهوری اسلامی ایران از همه صنایع روسی حاضر باشند.
در این جلسه پیرامون استحکام روابط اقتصادی ایران و روسیه توافقاتی صورت گرفت وعلی پاک باخته گان زنجانی مطرح کرد: ایران و روسیه با تأسیس شرکت‌های مشترک و یا ایجاد حلقه اشتراک بین شرکت‌های فعلی می‌توانند روابط بین ‌دو کشور را توسعه و ظرفیت‌ها را گسترش دهند.
وی اظهار کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌ها و حل مشکلات موجود به گسترش تبادلات اقتصادی دو کشور کمک کرد و مباحث پرداختی و مشکلات حمل و نقلی برای گسترش روابط تجاری باید مرتفع شود .
همچنین از سوی شورای تجاری ایران و روسیه عنوان شد که ما شرکای استراتژیک هستیم اما مرز مشترک نداریم و برای اینکه بار از ایران به روسیه و بالعکس منتقل شود باید یا از طریق دریا و یا کشورهای دیگر اقدام کنیم، تلاش می‌کنیم تا مشکلات موجود را حل و ارتباط بین دو کشور را استحکام بیشتری ببخشیم.
انتهای خبر/
لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=6501

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند