25 / 04 / 2024
03:38

پسران کنکوری رکورد زدند

02:00286۰

به گزار ش میدان خبری، لحظاتی پیش اسامی برترین‌هایکنکور سراسری سال ۹۸ اعلام شد و در میان پذیرفته‌شدگان در گروه آزمایشی علوم تجربی پسران توانستند بیشترین آمار رتبه اول تا دهم را کسب کنند. به این ترتیب رتبه یک تا سه به پسران تعلق گرفت و تنها دو داوطلب دختر در بین ۱۰ برگزیده کنکور تجربی قرار داشتند.

همچنین نکته خاص این گروه آزمایشی این بود که رتبه دهم به طور مشترک به دو داوطلب رسید. در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی داوطلب اهوازی توانست رتبه اول را از آن خود کند و تنها یک داوطلب دختر یعنی فاطمه جعفری در میان ۱۰ برگزیده کنکور سراسری سال ۹۸ به چشم می‌خورد.

اما در گروه آزمایشی علوم انسانی دختران توانستند گوی سبقت را از پسران بربایند و ۶ داوطلب دختر در میان ۱۰ برگزیده این گروه آزمایشی قرار دارد. این رقابت در گروه آزمایشی هنر نیز وجودداشت و دختران تهرانی توانستند رتبه اول تا چهارم این گروه آزمایشی را از آن خود کنند.

همچنین تهرانی‌ها توانستند در گروه آزمایشی هنر تمامی سکوهای اول تا پنجم را کسب کنند.

در گروه آزمایشی زبان به طور کاملا متضادی با گروه آزمایشی هنر چهار داوطلب پسر توانستند حائز رتبه شوند و تنها پریناز باستانی از تهران توانست در میان برگزیدگان این گروه آزمایشی قرار بگیرد.

به این ترتیب و براساس اعلام سازمان سنجش، رتبه یک در گروه علوم انسانی به فاطمه شب‌خیز از لار، رتبه یک در گروه آزمایشی علوم تجربی به ایزدمهر احمدی‌نژاد از تهران و علیرضا سخایی‌راد از اهواز در گروه آ‌زمایشی علوم ریاضی و فنی رسید که همین امر نشان می‌دهد پسران در گروه آزمایشی ریاضی و تجربی خوش درخشیدند.

* تهرانی‌ها در صدر برگزیدگان کنکور

امسال در کنکور سراسری داوطلبان تهرانی توانستند در میان ۴۱ برگزیده کنکور سراسری بیشترین سکوهای رتبه‌های برتر را از آن خود کنند. همچنین داوطلبانی از استان‌های فارس، تبریز، اصفهان، اهواز، یزد و گیلان توانستند با بیش از دو برگزیده در میان استان‌هایی قرار بگیرند که نامشان در کنار برگزیدگان کنکور به چشم می‌خورد.

برگزیدگانی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، مازندران، خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز قرار دارند.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=2781

12 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند