25 / 04 / 2024
04:03

پایگاه عین الاسد به عین الجسد تبدیل شد

04:002457۰

 

رابطان در عراق و نزدیک پایگاه‌های آمریکایی می‌گویند نیروهای آمریکایی با انتقال فوری تلفات(مجروح و کشته) از عین‌الاسد به وسیله هلیکوپترها، درصدد هستند که میزان تلفات را بسیار کم جلوه دهند

برخی منابع غیر رسمی مدعی شدند ۱۳۰ نظامی افقی شده‌اند و بیش از ۸۵ نفر زخمی!

موج دوم حملات موشکی به عین‌الاسد آغاز شد

پس از موج اول حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه به سوی پایگاه هوایی عین‌الاسد محل اجتماع نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در عراق طی عملیات شهید سلیمانی، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که کماکان شلیک موشک‌های بالستیک به سوی این پایگاه ادامه دارد.

 موشک‌های شلیک شده به عین‌الاسد از نوع «فاتح» بودند

با توجه به فاصله میان کرمانشاه (محل احتمالی شلیک موشک) و پایگاه عین الاسد (۴۳۰ کیلومتر) به نظر می‌رسد که این حمله با استفاده از موشک‌های خانواده فاتح و نوع فاتح-۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر صورت گرفته باشد.

احتمال وقوع «موج سوم شلیک‌ها» درصورت خطای مجدد آمریکایی‌ها

پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد، این احتمال وجود دارد درصورت خطای مجدد آمریکایی‌ها، موج سوم شلیک‌ها با دامنه گسترده‌تر به وقوع بپیوندد.

شبکه العربیه الحدث بامداد امروز چهارشنبه به نقل از منابع رسانه‌ای از زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد در نتیجه اصابت موشک[های ایران] خبر داد.

شبکه العربیه در خبر کوتاه دیگری نیز اعلام کرد که در پایگاه نظامی در اربیل که هدف قرار گرفته است، هیچ خسارت انسانی گزارش نشده است.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١۴، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

در همین ارتباط، یک سخنگوی پنتاگون به روزنامه «واشنگتن‌پست» گفته است که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه آیا نظامیان آمریکایی در حمله ایران کشته شده‌اند، وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی هم که نامش فاش نشده در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی شده است که اگر در این حملات کسی هم کشته شده باشد، تعداد کشته‌ها اندک است.

بامداد چهارشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=4232

696 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند