29 / 03 / 2024
09:13

وزیر صمت: خودرو ارزان می‌شود

01:39270۰

وزیر صنعت از موافقت با پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان خبر داد و گفت: از آنجایی که تولید خودروسازان افزایش یافته و عرضه به بازار  بیشتر می‌شود، نرخ خودرو کاهش می‌یابد.

به گزارش میدان خبری، رضا رحمانی درباره پرداخت تسهیلات به خودروسازان، گفت: هفته گذشته شورای پول و اعتبار پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان را تصویب کرد تا شرکت‌های خودروساز از این اعتبار برای پرداخت بدهی خود به قطعه‌سازان استفاده کنند. اگرچه ۵ هزار میلیارد تومان مبلغ زیادی نیست اما می‌تواند مشکل خودروسازان را تا حدودی رفع کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: مقرر است به هر خودروساز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود تا این اعتبار در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد؛ روند تخصیص این اعتبار همانند ۴ هزار میلیارد تومانی است که در سال گذشته پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۵ هزار میلیارد تومان در وهله نخست به قطعه‌سازانی پرداخت می‌شود که جزو زیرمجموعه خودروسازان نبوده و به معنای واقعی خصوصی باشند زیرا برخی از قطعه‌سازان زیرمجموعه خودروسازان هستند.

رحمانی پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تسویه بخشی از بدهی آنها به قطعه‌سازان را عاملی برای تحرک در صنعت خودروسازی دانست و ادامه داد: از آنجایی که تولید خودروسازان افزایش یافته و عرضه به بازاربیشتر می‌شود، نرخ خودرو کاهش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در شرایط کنونی خودور برای مردم به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و خرید به منظور حفظ ارزش پول صورت می‌گیرد، تصریح کرد: درحال‌حاضر تولید خودروسازان از ۴ هزار دستگاه خودرو عبور کرده و در صورت ادامه این روند در ۵ ماهه آینده التهاب بازار خودرو از بین رفته و آرامش به بازار برمی‌گردد.

انتهای خبر/م

منبع: ایلنا

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=4319

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند