28 / 03 / 2024
13:26

ورود مجلس به نحوه پرداخت بسته کمک‌ معیشتی / عده‌ بسیار زیادی ‌از دریافت یارانه معیشتی جا مانده‌اند

04:005329۰

گروه استان‌ها-سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: جاماندن خانوارها از کمک معیشتی دولت برای مجلس قابل قبول نیست بنابراین انتظار داریم دولت تعلل در این زمینه را کنار گذاشته و روند مذکور را هرچه سریع‌تر اصلاح کند.

به گزارش میدان خبری، با تأکید بر اینکه  روند پرداخت بسته حمایت معیشتی در سال ۹۹ نیازمند اصلاحات اساسی و جدی است اظهار داشت: در حال حاضر روند پرداخت این کمک‌ها مورد قبول مجلس نیست بنابراین از دولت انتظار داریم ضمن کنار گذاشتن هرگونه تعلل نسبت به اصلاح این روند سریع‌تر اقدام کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسش که مجلس به عنوان خانه ملت چگونه از حقوق مردم در این زمینه دفاع می‌کند ابراز داشت: بسته‌های کمک معیشتی طبق آنچه که از قبل اعلام شده باید بین خانواده‌های مستحق توزیع می‌شد اما به دلایلی این کار تاکنون توسط دولت به خوبی انجام نشده و مجلس اصرار به اصلاح روند آن دارد.

عباسی با بیان اینکه تعداد بسیار زیادی از مردم به جهت اصلاح قیمت بنزین از درآمدهای حاصل از اجرای این طرح ذینفع بوده و جزو جامعه هدف محسوب می‌شوند تصریح کرد: اشتباهاتی در سامانه و فرآیند مربوط به اعطای بسته کمک معیشتی رخ داده که این امر موجبات نگرانی برخی از مردم و خانوارها را فراهم کرده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اصلاح اشتباهات انجام شده و جلوگیری از تضییع حقوق مردم را خواستار شد و ابراز داشت: لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در حال بحث و بررسی است بنابراین موضوع مشخص شدن نحوه ادامه پرداخت کمک‌های معیشتی در سال ۹۹ یکی از اولویت‌های نمایندگان است.

وی ورود مجلس برای حل و فصل اشتباهات انجام شده در نحوه پرداخت بسته کمک‌ معیشتی و محافظت از حقوق خانواده‌ها را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: عده‌ بسیار زیادی در شهرهای مختلف کشور از جمله حوزه انتخابیه بنده از دریافت کمک معیشتی جا مانده‌اند و هیچ مبلغی تاکنون به حسابشان واریز نشده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات به ویژه اقلام اساسی مورد نیاز مردم را به عنوان یک اولویت مهم لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: دولت برای سال آینده باید راهکارهای لازم را پیش‌بینی و اجرا کند تا شرایط اقتصادی کشور با تورم مضاعف و فشار بیشتر به زندگی مردم همراه نشود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه حمایت بیشتر از اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه باید در اولویت برنامه‌های دولت در سال آینده قرار گیرد اظهار داشت: از دولت انتظار داریم منابع به دست  آمده  از اصلاح قیمت بنزین را دقیقاً محاسبه کرده و این درآمدها را به شکل منسجم‌تری به حساب خانوارها واریز کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اتخاذ راهکارهایی برای ارتقاء سطح خدمات‌دهی به مردم در حوزه‌های مختلف را خواستار شد و اظهار داشت: شرایط سخت اقتصادی و تورمی جامعه می‌طلبد که دولت برای حمایت از قشرهای ضعیف فکری بیاندیشد و مراتب آن را نیز به صورت بند و تبصره در لایحه بودجه ۹۹ لحاظ کند.

انتهای خبر/م

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=3970

211 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند