20 / 04 / 2024
03:10

واگذاری سگ‌های ولگرد پس از عقیم سازی و پلاک‌کوبی به طور رایگان توسط شهرداری تهران

02:006916۰

به گزارش میدان خبری؛ حمیدرضا تحصیلی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران در بازدیدی که با حضور خبرنگاران از نقاهتگاه و مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد صورت افزود : شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران طرحی را در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی سگهای ولگرد و بی‌صاحب در پایتخت آغاز کرده است.
وی در ادامه اظهار داشت: جمع‌آوری سگهای ولگرد و بی‌صاحب طی سالهای گذشته در دستور کار شرکت ساماندهی قرار گرفته است اما در ماههای اخیر و با توجه به گزارشاتی مبنی بر مشاهده سگ‌های ولگرد،  شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران فعالیت خود را در این حوزه افزایش داده است.
تحصیلی همچنین ادامه داد: سگهای ولگرد و بی‌صاحب از سطح شهر و حریم پایتخت جمع‌آوری و به این مرکز که در محدوده آرادکوه مستقر است منتقل می‌شوند.
مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران توضیح داد: مرکز نگهداری و نقاهتگاه سگهای ولگرد حدود 5 سال پیش در محدوده آرادکوه احداث شده است و این مرکز ظرفیت نگهداری و پذیرش 400 قلاده سگ ولگرد را دارد و در واقع این سگها پس از قرنطینه و پلاک‌کوبی به سطح جنگل‌ سرخه‌حصار، چیتگر و جنگل یاس رها می‌شوند.
تحصیلی ادامه داد: در حال حاضر ماهانه هزار سگ ولگرد و بی‌صاحب در سطح شهر و از مناطق 15، 16 و 17 جمع‌آوری و پس از درمان ، عقیم سازی و پلاک‌کوبی در نقاهتگاه سگها و با تأیید دامپزشکان این سگها در اختیار افرادی که نیاز به سگ نگهبان داشته باشند قرار داده می‌شوند.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت‌نام سگهای نگهبان در ادامه افزود: به‌زودی این سامانه و سایت راه‌اندازی می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت مشخصات خود اقدام به گرفتن سگهای نگهبان و بدون هزینه کنند.
مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: در حال حاضر 270 قلاده سگ در نقاهتگاه آرادکوه پلاک‌کوبی شده‌اند که به‌زودی در سطح جنگل‌های اشاره‌شده رهاسازی می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه در فرآیند گرفتن سگهای بی‌صاحب و ولگرد از داروی بی‌هوشی استفاده می‌شود، گفت: به‌خلاف ادعای برخی مدعیان حمایت از حیوانات، به هیچ عنوان این سگها کشته نمی‌شوند. در حال حاضر تعدادی از حامیان حیوانات نیز با حضور در نقاهتگاه و مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در فرآیند پلاک‌کوبی و همچنین قرنطینه آنها نظارت می‌کنند.
تحصیلی در ادامه تصریح کرد : متأسفانه برخی از افراد سودجو اقدام به استفاده از این حیوان نجیب کرده و در این رابطه پول‌سازی می‌کنند و این در حالی است که حیواناتی که در اختیار این افراد است به هیچ عنوان پلاک‌کوبی نشده‌اند.
انتهای پیام/
آتنا سادات محمدپناه

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=2199

696 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند