29 / 03 / 2024
10:06

پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی کانون به کارآموزان/ رسالت ما تربیت نیروهای کارآمد برای کشور است

07:00570۰

رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشورگفت : کانون در قالب تفاهم نامه هایی که با چندین بانک و مجموعه منعقد کرده ، به تمامی کارآموزان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام ۵ ساله با کارمزد ۴ درصد اعطاء خواهد کرد تا این کارآموزان با این وام ، هم شهریه خود را بپردازند و هم سرمایه ای برای شروع به کار خود در اختیار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار میدان خبری، نشست خبری «کانون انجمن های صنفی کارفرمایان آموزشگاه های آزاد فنی وحرفه ای کشور» بعدازظهرپنجشنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰ باحضور«سیداسماعیل سید اشرفی» رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور، «مریم اصلانی» دبیرکل کانون انجمن های صنفی کارفرمایان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور و اصحاب رسانه در دانشگاه پیام نور واحد جنوب تهران برگزار و دراین نشست خبری «سید اسماعیل سید اشرفی» رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایان *آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور اظهارداشت : خوشبختانه ما ظرفیت وپتانسیل های لازم را برای توسعه آموزش های مهارتی در جامعه از نظر منابع انسانی و زیر ساختی دارا هستیم.
سید اشرفی تصریح کرد: متاسفانه تعریف آموزش در کشور ما منحرف شده است؛ این درحالی است که آموزش در کشور ما هدفمند نیست و نهایت آموزش در جامعه ما «مدرگ گرایی» شده است و این امر موجب انحراف حوزه آموزش در کشور شده است.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور افزود : صدور کسب و کارها در ۳ روز و در دولت سیزدهم در حال اجرایی است و از عملکرد دولت در این زمینه سپاسگذارم ، چرا که این کار به عنوان یک شمشیر دو لبه است و باید ببینیم این آموزشگاه ها که مجوز ۳ روزه می گیرند اولا در چه رشته هایی هستند و دوم اینکه آیا از نظر فرهنگی می توانند منجر به اشتغال زایی در مناطق خود شوند یا خیر؟
سید اشرفی خاطرنشان کرد: امروزه کار در حوزه آموزش و مهارت در دستان افراد کاردان نیست و هر فرد متخصص یا غیرمتخصصی در حوزه مهارت ورود پیدا کرده و خروجی آن آموزش های غیرکیفی در جامعه را رقم زده ، که برای برون رفت از آن نیازمند هماهنگی و هم افزایی در بین دستگاههای مختلف آموزشی است.
وی تعداد آموزشگاه های فنی و حرفه ای کشور را قریب ۱۲ هزار آموزشگاه اعلام کرد و عنوان داشت : کانون در قالب تفاهم نامه هایی که با چندین بانک و مجموعه منعقد کرده و به تمامی کارآموزان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام ۵ ساله با کارمزد ۴ درصد اعطاء خواهد کرد تا این کارآموزان با این وام ، هم شهریه خود را بپردازند و هم سرمایه ای برای شروع به کار خود در اختیار داشته باشند.


سید اشرفی اضافه کرد: رسالت ما تربیت نیروهای بیکار کشورنیست بلکه رسالت ما ، ارتقاء مهارت های نیروهای شاغل است و در این راستا نیز تفاهم نامه ای را با ستاد کل نیروهای مسلح منعقد کردیم تا اولاد ذکور این نیروها که هنوز به خدمت اعزام نشدند تحت آموزش قرار بگیریند به گونه ای که به هنگام سربازی و با در اختیار داشتن مدرک آموزشگاه ؛ از معافیت هایی در حین خدمت برخوردار شوند.
وی ابرازداشت : بسیاری از دانشگاه های کشور، کسر دانشجوی خود را درحوزه مهارت افزایی تامین می کنند درحالی که هیچ تخصصی در آن ندارند از تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور که نگاه مشترکی با کانون دارد و این تفاهم را درجهت تربیت تولید کار مولد می دانم و عملکرد دانشگاه پیام نور در این زمینه می تواند برای سایر دانشگاهها الگو باشد.
رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایان آموزشگا های آزاد فنی و حرفه ای کشور با اشاره به دولت بیان داشت: دولت تاکنون از ما هیچ حمایتی نکرده است این درحالی است که ما نیز نیازی به حمایت های دولتی نداریم و تنها خواسته ما این است که دولت سنگی جلوی پای ما نیندازد و بروکراسی برای فعالیت های ما ایجاد نکند.
وی ادامه داد : از دولت می خواهیم که نگاهش به ما هدایتی باشد و از نگاه های ارباب و رعیتی و دزد و پلیسی خودداری کند و زیرساخت های کشور را به متخصصین بسپارد ضمن اینکه من به دولت سیزدهم خوش بین هستم چون نگاه مردم محور دارد.
سید اشرفی از کاهش زمان آزمون کتبی و عملی آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد خبر داد و این زمان را صفر اعلام کرد و گفت: در همان روزی که هنرجو آزمون کتبی می دهد همان روز نیز آزمون عملی آن برگزار و مدرک آن صادر می شود.ضمن اینکه همچنین شهریه ها در این آموزشگاه ها ، شهریه های معقول و متناسب با توان قدرت خرید جامعه ، هزینه های آموزشگاه ها و نرخ تورم است.
وی با تشکر از طرح دولت سیزدهم در خصوص رفع بیکاری تاکید کرد: در طرح رفع بیکاری دولت متعهد شده ظرف ۱۸ ماه یک سوم از آمار بیکاری در کشور را کاهش دهد ، به شرطی که دولت هیچگونه دخالتی به لحاظ مالی و اداری نداشته باشد چرا که معمولا دخالت های دولتی در بخش خصوصی می تواند فساد آور ورانت زا باشد.
سید اشرفی با اشاره به هزینه های ایجاد شغل در کشور افزود : هزینه ایجاد یک شغل در کشور نیازمند یک میلیارد و دویست میلیون تومان است و کانون می تواند بدون گرفتن یک میلیارد و دویست هزار تومان به ایجاد یک شغل خوب به شرط عدم دخالت دولت در ایجاد شغل کمک کند .
رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در پایان سخنان خود گفت: اگرکشوردارای تشکل های صنفی پرقدرت و سالم باشد بی شک ، شاهد اقتصاد و بازار سالم و قوی در کشور خواهیم بود ، امری که با تعامل و نگاه مثبت به آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای در کشور میسر خواهد شد.

اصلانی: ۷۸ درصد از موسسین آموزشگاه های آزاد فنی وحرفه ای کشور بانوان هستند
مریم اصلانی دبیرکل کانون انجمن های صنفی کارفرمایان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور و مدیر اجرایی این مجموعه نیز درادامه این نشست خبری از برگزاری اولین نکوداشت مدیران آموزشگاه های آزاد و فنی و حرفه ای کشور، مسئولین و شرکای اجتماعی کانون کشور در ۱۹ اسفند در دانشگاه پیام نور واحد جنوب تهران خبر داد و اظهارداشت : تلاش شد دراین نکوداشت ، جایگاه کانون و تشکل های صنفی بخش خصوصی در حوزه مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای در راستای یجاد اشتغال پایدار؛ ارتقاء و تقویت شود .
اصلانی از رونمایی چندین طرح در این نکوداشت خبر داد و افزود : کانون انجمن های صنفی کارفرمایان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور به عنوان یک بازوی قدرتمند در حوزه آموزش های مهارتی درحال نقش آفرینی در این زمینه است.
دبیرکل کانون انجمن های صنفی کارفرمایان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای آزاد کشور خاطرنشان کرد: در آئین رونمایی نشان و آرم کانون انجمن صنفی کارفرمایان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور، سعی شده است تا این آرم ، آرم معناداری باشد و شرکای اجتماعی و رسالت اصلی ما نیز در این آرم لحاظ شده باشد.
اصلانی همچنین از مراسم تقدیر از پیشکسوتان و کارآفرین های برتر که نقش آفرینی های زیادی را در سالهای متمادی در حوزه مهارت آموزشی برعهده داشتند خبر داد وبا بیان اینکه حدود ۷۸ درصد از موسسین آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور با نوان هستند ادامه داد: برخی از این بانوان را سرپرستان خانوار تشکیل می دهند.
وی درپایان سخنان خود گفت : از نگاه مثبت دولت جدید در توجه به کسب و کارها بویژه کسب و کارهایی که نیاز کمتری به سرمایه دارند تشکر می کنم وبخش خصوصی با تفاهم نامه هایی که با شرکای خودش منعقد کرده بر این باور است که آموزش و مهارت بانوان کشور باید به گونه ای باشد که این بانوان طی آموزش های کوتاه مدت ،علاوه بر کسب شایستگی بتوانند به یک شغل پایدار و کسب و کارهای خانگی دست یابند.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=6367

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند