24 / 04 / 2024
08:20

نمی‌توانیم وزارتخانه جداگانه‌ای برای صنایع کوچک ایجاد کنیم

03:00318۰

به گزارش میدان خبری، رسولی نژاد نماینده منتخب مردم تهران در نشست هم اندیشی تشکل‌های ساخت‌وساز با نمایندگان تهران و اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار داشت: همواره در طی ماه‌های گذشته به صورت مستمر از کارخانجات و شهرک‌های صنعتی بازدید کرده‌ایم.

رسولی نژاد تصریح کرد: بخش صنعت، معدن و تجارت و نظام‌های صنفی تکالیف بسیار مهمی دارند و نباید برخورد‌های شعاری در این زمینه برداشته شود بلکه باید با اقدامات اجرایی و عملکرد‌های دقیق بتوانیم میزان مشارکت در انتخابات سال آینده را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اثرگذاری رسیدن به مطالبات و خواسته‌های مردم و تشکل‌ها از طریق مجلس بسیار مؤثرتر است، گفت: مجلس می‌تواند با رسیدگی به طرح‌ها و درخواست‌های مردم مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف را برطرف کند.

رسولی نژاد ادامه داد: در طی ماه‌های گذشته ۱۴ کارگروه را تشکیل داده‌ایم و امیدواریم اثرات این کارگروه‌ها ۳ تا ۶ ماه آینده مشخص شود.

وی افزود: نبود نظارت در حوزه‌های مختلف باعث ایجاد مشکلات زیادی شده و بررسی نظرات و طرح‌های تشکل‌ها را در کمیسیون‌های تخصصی پیگیری خواهیم کرد، گفت: مجلس و نمایندگان منتخب مردم همواره آماده پذیرش طرح‌های مختلف هستند.

نماینده منتخب مردم تهران ابراز داشت: نمی‌توانیم وزارتخانه جداگانه‌ای برای صنایع کوچک ایجاد کنیم، اما ما با برگزاری جلسات مختلف با حضور وزیر صمت پیگیر آن هستیم که بتوانیم سازمان صنایع کوچک را تأسیس کنیم و من به صورت کامل در جریان مشکلات صنایع کوچک هستم و با پیگیری‌های مختلف و مداوم امیدوار هستم هر چه زودتر مشکلات موجود در این بخش را بتوانم برطرف کنم.

بشیری نماینده منتخب استان تهران نیز در ادامه این نشست اظهارداشت :  متاسفانه ما هنوز یاد نگرفته‌ایم کار تیمی و جمعی را انجام دهیم و  صنعت ساختمان استان تهران با مشکلات بسیار زیادی روبهرو بوده و پایین بودن میانگین عمر صنعت ساختمان در مقایسه با سایر کشور‌ها باعث شده که ایران در این زمینه همواره عقب بماند.

وی عنوان داشت: ما باید تلاش کنیم میانگین متوسط عمر ساختمان‌های خود را به بالای ۸۰ سال برسانیم.  پایین بودن کیفیت ساختمان‌ها باعث هدر رفت سرمایه‌های ملی می‌شود بنابراین باید در این زمینه دوراندیش باشیم.

بشیری با اشاره به اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم بسیاری از مشکلات خود را در بخش کار تیمی و جمعی حل بکنیم، گفت: انشاالله با هماهنگی بین مجلس و بخش‌های مختلف به ویژه نظام مهندسی بتوانیم در حوزه قانون‌گذاری و رفع مشکلات در بخش‌های مختلف از جمله شهرک‌های صنعتی گام بلندی را برداریم.

وی اضافه کرد: نظام مهندسی ساختمان استان تهران، نماد خدمت به مردم است و با توجه به آن که در طی یکی، دو سال آینده چندین وزیر در حوزه راه و شهرسازی تغییر کرده است و هر کدام از این وزرا ایده‌های مختلفی در حوزه ساختمان می‌دهند بتوانیم در این زمینه گام بلندی را برداریم.

بشیری تاکید کرد: بسیاری از نمایندگان تصور می‌کنند که مردم باید خود پیگیر رفع مشکلاتشان باشند، اما به عقیده من باید نمایندگان خود به دنبال مردم  و در جهت رفع مشکلاتشان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان سخنان خود گفت: قانون نظام مهندسی در کشور ما از سال ۱۳۵۰ به تصویب رسیده، اما هنوز بعد از گذشت چندین سال مشکلاتی در قوانین آن وجود دارد و باید هر چه سریع‌تر احیاء شود

انتهای پیام /ح

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=4977

696 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند