28 / 03 / 2024
12:00

خسارت ۷۳۰ میلیارد دلاری صنعت گردشگری جهان به علت شیوع کرونا

01:26287۰

به گزارش میدان خبری، سازمان جهانی گردشگری تحت نظارت سازمان ملل (UNWTO) اعلام کرد، در بحبوحه کم شدن مسافرت ها ناشی از همه گیری کرونا، تعداد ورود (مسافران) بین المللی در ۸ ماه نخست امسال ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افت کرده است.

UNWTO در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد کاهش ورود مسافران که حدود ۷۰۰ میلیون (نفر) کم شده است، برای صنعت آشفته گردشگری، هزینه ای برابر با ۷۳۰ میلیارد دلار خسارت به بار اورده است. این رقم ۸ برابر رقم خسارت در زمان بحران مالی جهانی پیشین است.

ضراب پلولیکاشویلی، دبیرکل UNWTO هشدار داد: «این کاهش بی سابقه، پی آمدهای قابل توجه اجتماعی و اقتصادی خواهد داشت و میلیون ها فرصت شغلی و کسب و کار را در معرض خطر قرار می دهد.»

بر اساس اعلام این نهاد، درحالی که تمامی مناطق جهان شاهد یک کاهش چشمگیر در تعداد گردشگران هستند، اروپا از این لحاظ کمتر متاثر شده است. اروپا به ترتیب در ماه های جولای و آگوست شاهد کاهش ۷۲ و ۶۹ درصدی بوده است. این رقم به ترتیب برای ورودهای بین المللی در ماه های مشابه ۸۱ درصد و ۷۹ درصد بوده است.

این نهاد بین المللی پیش بینی کرد تقاضا برای مسافرت تاحد زیادی به بلاتکلیفی ناشی از شیوع کرونا بستگی دارد و میزان گردشگری در کل امسال حدود ۷۰ درصد کاهش یابد. وضعیت گردشگری در جهان احتمالا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ بهبود یابد. بدترین پیش بینی نیز می گوید که بهبود تا سال ۲۰۲۲ رخ نخواهد داد.

انتهای خبر/ محسن حسنی

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=5362

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند