29 / 03 / 2024
09:11

تلاش ۶ شرکت دانش‌بنیان برای ساخت واکسن «کرونا»/ ۵۰۰ نخبه ایرانی امسال به کشور باز می‌گردند

02:45305۰

به گزارش میدان خبری، سورنا ستاری شامگاه شنبه و در پایان سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  بیماری کرونا  باعث جهش و رشد قابل تامل بسیاری استارتاپ‌ها شد که این اتفاق در درآمدزایی و رشد اشتغال در این حوزه موثر بوده گرچه استارتاپ‌های گردشگری بخاطر این بیماری تا حدود زیادی تنزل کردند.

وی تصریح کرد: تا امروز در هیچ کشوری، دارو یا واکسن موثری برای بیماری کرونا ساخته نشده است؛ با این حال تمام داروهای تاثیرگذار بر بهبود بیماران کرونایی و تجهیزات مرتبط این بیماری همچون ماسک و ونیلاتور همگی در داخل کشور در حال تولید است، ضمن اینکه قرار شده در مورد واکسن، وزیر بهداشت اطلاع‌رسانی کند؛ با این حال هم اکنون ۶ شرکت در کشور در حال کار بر روی واکسن هستند که اقدامات ۳ شرکت تاکنون ارزشمندتر از سایر شرکت هاست.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور افزود: کتاب سالنامه مهاجرتی ایران یکی از ارزشمندترین اتفاقات حوزه فرهنگ کشور است که امکان بارگذاری آن در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد و بزودی نسخه انگلیسی هم چاپ خواهد شد.

ستاری در خصوص دستگاه‌های تصفیه کننده کرونایی هم گفت: بسیاری از این دستگاه‌ها فاقد استاندارد و تاییدیه هستند؛ با این حال این آمادگی را داریم که اگر کسی از دستگاه خود مطمئن است، شرایط برای بررسی کارشناسان و دریافت مجوز و تاییدیه را تسهیل کنیم.

۵۰۰ نخبه ایرانی امسال به کشور باز می‌گردند

ستاری با بیان اینکه ۷۰ هزار نفر تحت عنوان جامعه نخبگان برای ایجاد شرایط لازم جهت رشد و نقش‌آفرینی در توسعه کشور رصد می‌شوند، ادامه داد: طی پیش‌بینی‌های انجام شده در سال جاری ۵۰۰ نخبه کشورمان از ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان به کشور بازخواهند گشت تا اندوخته‌های علمی خود را در راستای پیشرفت ایران به کار گیرند.

وی گفت: احساس بر این بود که در ایام کرونا میزان خروج نخبگان از کشور افزایش یابد ولی این موضوع نه تنها رخ نداد بلکه از سویی بازگشت نخبگان به ایران افزایش یافت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خاطرنشان کرد: مردادماه سال جاری میزان بازگشت نخبگان به ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک ۲ برابر افزایش یافته است.

ستاری در رابطه با نخبگان بازگشته به کشور گفت: بیشتر این افراد در شرکت‌های دانش بنیان مشغول فعالیت هستند و بخشی نیز به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه‌ها می‌شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کتاب سالنامه مهاجرت ایرانیان را منبعی ارزشمند برای بررسی روند مهاجرت ایرانیان دانست و افزود: آمار درج شده در این کتاب از منابع خارجی تامین شده و رفرنس ارزشمندی در این رابطه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=5223

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند