16 / 04 / 2024
20:07

بهشت زهرا(س) در شرایط بحرانی به سر می‌برد/ ثبت ۵۰ درصد متوفیان کرونایی در پایتخت

01:37258۰

به گزارش میدان خبری، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در شبکه خبر درباره آمار دفن متوفیان در بهشت زهرا به دلیل کرونا، اظهار داشت: ۸ ماه است که سازمان بهشت زهرا در وضعیت بحرانی به سر می‌برد ولی با این حال سعی شده که با برنامه‌ریزی‌ها، این بحران را سپری کنیم و همکاران ما از اوایل کرونا تاکنون مشغول فعالیت و خدمت رسانی هستند و مشکلی در زمینه تدفین اموات کرونایی نداشته‌ایم.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود سازمان بهشت‌زهرا پاسخگوی ارائه خدمات و اقدامات لازم جهت تدفین اموات در این سازمان نیست، صحت ندارد ولی به هر حال ما در شرایط بحرانی هستیم و ۵۰ درصد متوفیان کشور در سایت کامپیوتری بهشت زهرا ثبت شده‌اند و تهران به طور کلی روزانه ۲۰۰ متوفی دارد که بیش از ۱۵۰ نفر نیز به دلیل ابتلا به کرونا به این آمار افزوده شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا گفت: این سازمان بدون تعطیلی در حال فعالیت است و علیرغم اینکه به دو برابر این نیرو و امکانات نیاز داریم ولی سعی کرده‌ایم که اقدامات لازم را به شهروندان ارائه دهیم و از مردم درخواست داریم که برای پروتکل ها را دقیق رعایت کنند‌.

خال خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۱۶ درب بهشت‌زهرا ۴ درب بسته و تنها دو درب بابا شهدا و زهرا باز است و به شهروندان توصیه می‌کنیم فقط برای موارد تدفین اموات مراجعه‌کنند و از ورود غیرضروری بپرهیزند.

وی تاکید کرد: تعطیلی کامل بهشت‌زهرا امکان پذیر نیست و خانواده‌ها باید پروتکل های لازم را رعایت کنند و همانطور که در فروردین آمار متوفیان ۱۱۹ مورد در روز بود و با رعایت موازین بهداشتی توسط مردم این آمار به عدد ۹ درب اردیبهشت رسید.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=5358

704 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند