28 / 03 / 2024
13:55

اروپا در مورد تحریم تسلیحاتی ایران پیشنهاداتی ارائه می کند

01:18345۰

به گزارش میدان خبری به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، «کلی کرافت»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در مصاحبه با این روزنامه گفت که کشورهای اروپایی قصد دارند درباره پیش‌نویس قطعنامه آمریکا علیه ایران به واشنگتن پیشنهاداتی ارائه کنند.

کلی کرافت در مصاحبه خود درباره آخرین گفت‌وگوهای خود با سه کشور اروپایی در خصوص این قطعنامه گفت: «من، بازی بزدل انجام نمی‌دهم- مسئله خیلی جدی‌تر از آن است که بخواهیم بازی بزدل انجام دهیم».

کرافت همچنین گفت که سه کشور اروپایی که عضو شورای امنیت و جزو امضاکنندگان توافق هسته‌ای برجام هستند (فرانسه، انگلیس و آلمان) به او گفته‌اند پیشنهاداتی درباره قطعنامه آمریکا دارند، اما هنوز پیشنهادی به صورت مکتوب به وی ارائه نکرده‌اند.

او گفت: «مایه تأسف است که هنوز هیچ پیشنهاد مکتوبی از آنها دریافت نکردم؛ اگر چنین چیزی در اختیار داشتم، این می‌توانست نقطه آغازی تدوین پیش‌نویس یک تحریم تسلیحاتی ساده استفاده کنیم. خیلی صادقانه به شما بگویم که کاسه صبرم دارد لبریز می‌شود!»

اظهارات این نماینده آمریکا در سازمان ملل در حالی بیان می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه پنج شنبه به وقت محلی رأی‌گیری در خصوص قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران را به صورت مجازی آغاز کرد.

انتظار می‌رود که این رأی‌گیری تا ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی به طول انجامد. نتایج نهایی این رأی‌گیری نیز در یک نشست شورای امنیت اعلام خواهد شد.

انتهای خبر/م

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=5085

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند