29 / 03 / 2024
08:46

آغاز لیگ برتر فوتبال ایران با پیروزی پرسپولیس

03:58299۰

به گزارش میدان خبری، اولین بازی از نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با برتری پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی در برابر پارس جم به پایان رسید.

این مسابقه به عنوان دیدار افتتاحیه برگزار شد اما پیش از ثبت تک گل بازی توسط مهدی ترابی، تیم‌های گل‌ گهر و نساجی در رقابتی که دیرتر آغاز شده بود دروازه هم را باز کرده بودند.

پرسپولیس که سه بار پیاپی با برانکو ایوانکوویچ به قهرمانی لیگ برتر ایران رسیده، اولین برد خود را با گابریل کالدرون جشن گرفت.

فصل جدید لیگ برتر با بیش از سه هفته تاخیر برگزار شد تا به گفته مسئولین فدراسیون فوتبال نواقص ورزشگاه‌ها برطرف شود اما به نظر می‌رسید نسبت به فصل قبل، تغییر چندانی در وضعیت ورزشگاه‌ها رخ نداده!

در این بازی قرار بود ۲۶ هزار بلیت فروخته شود اما ایرادات سامانه بلیت فروشی باعث تجمع هواداران در برابر ورزشگاه آزادی شد. به همین دلیل در آخرین دقایق باقی مانده تا شروع بازی، ورودی‌ها به صورت رایگان باز شد!

تک گل بازی در دقیقه ۵۸ به ثمر رسید. ترابی توپ را در محوطه جریمه به علیپور سپرد و مجدداً به خودش رسید تا با حرکتی تکنیکی، توپ را از بالای سر فرناندو ده خسوس وارد دروازه پارس کند.

ترابی وینگر ملی‌پوش سرخپوشان سوای گل زیبایی که به ثمر رساند، در جریان بازی نیز درخشید و بهترین بازیکن زمین بود.

مهم‌ترین موقعیت تیم مهمان، ضربه ایستگاهی بود که مهدی ترکمان پشت توپ ایستاد و شلیک تماشایی‌اش به تیر افقی خورد.

در ترکیب پرسپولیس بوژیدار رادوشویچ، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، احمد نورالهی، امید عالیشاه (محسن ربیع‌خواه) مهدی ترابی، وحید امیری (سیامک نعمتی) امیر روستایی (فرشاد احمدزاده) و علی علیپور بازی کردند.

وحید هاشمیان مربی تیم ملی فوتبال هم از روی سکوها، نظاره‌گر این دیدار بود و عملکرد ملی‌پوشان را زیر نظر داشت.

گابریل کالدرون درباره بازی دادن به روستایی گفت: «فلسفه آرژانتینی یعنی اعتماد به جوانان. اگر نادری نیمه اول گل زده بود، بازی متفاوتی می‌شد ولی نزدیم تا بازی سخت شود. حریف آمده بود کاری کند که ما بازی نکنیم. فوتبال اینجا من تو من و فیزیکی است با سانترهای زیاد. آنها فوتبالی که می‌خواستند را تا آخر انجام دادند.»

سرمربی پرسپولیس درباره اعتراضش به اتلاف وقت بازیکنان پارس جم گفت: «من نماینده و مربی فیفا هستم و قوانین را می‌دانم. وقت مفید بازی ۱۵ دقیقه بود و نقش داور این است که حداقل ۲۰ دقیقه بازی مفید داشته باشیم.»

سرمربی سرخپوشان در نقد عملکرد بازیکنانش گفت: «امیری در سطح عالی خودش نبود. بازی زیبایی که ما می‌خواستیم اتفاق نیفتاد. من دوست دارم فوتبال قشنگ‌تری ارائه کنیم.»

عجیب‌ترین نتیجه از روز نخست را سایپا رقم زد. شاگردان ابراهیم صادقی تا دقیقه ۶۰ با نتیجه دو بر صفر از ذوب آهن عقب بودند اما در نیم ساعت پایانی توانستند به پیروزی برسند!

در روز بازی خبر برکناری سعید آذری مدیر عامل ذوب آهن اعلام شد. علیرضا منصوریان سرمربی ذوب آهن هم به دلیل محرومیت روی نیمکت تیمش حضور نداشت.

ورزش سه درباره این نتیجه شگفت‌انگیز نوشت: «تصمیم مدیران کارخانه در عزل آذری، روی نتیجه بی تاثیر نبود. شب بازی مدیر عاملی که مورد اعتماد بازیکنان و کادر فنی است کنار می‌رود و فردی از هیات مدیره جایش را می‌گیرد.»

اخراج علیرضا چراغعلی و ۱۰ نفره شدن ذوب آهن به تیم مهمان کمک کرد تا از شکست، پیروزی بسازد.

محمدرضا سلیمانی بازیکن ۲۴ ساله سایپا زننده دو گل تیمش بود تا شادی جالبش، یعنی رقص بندری در پیست ورزشگاه فولادشهر را به نمایش بگذارد.

ابراهیم صادقی که جانشین علی دایی شده است، گفت: «در نیمه دوم معین عباسیان (یک گل و یک پاس گل) را به زمین فرستادم. همه بازیکنان با تمام وجود بازی کردند. تیم‌های پرطرفدار برای قهرمانی می‌آیند اما شاید تیمی که کسی روی آن حساب باز نکرده است به قهرمانی برسد.»

نفت مسجدسلیمان در برابر تراکتور تبریز که مصطفی دنیزلی را به عنوان سرمربی در اختیار دارد به تساوی بدون گل رسید. این تنها نبرد بدون گل از روز اول بازی‌ها بود.

علاوه بر نور کم ورزشگاه که باعث شده بود تصاویر تلویزیونی هم تاریک به نظر برسد، اسکوربورد ورزشگاه مسجدسلیمان همچنان خراب است.

در دیگر بازی برگزار شده، تیم تازه وارد گل گهر سیرجان مقابل نساجی مازندران به تساوی یک بر یک دست یافت.

رقابت‌های هفته اول، روز جمعه با سه بازی دنبال می‌شود که در مهم‌ترین بازی استقلال در تبریز به مصاف ماشین سازی خواهد رفت.

لینک کوتاه
http://meydanekhabari.ir/?p=2935

689 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند